Ouderen De Zandzee verrast met oliebollen

By 31 december 2018Nieuwsbericht

Op Oudjaarsochtend was het weer zover: voor de zevende keer werden ouderen uit woonzorgcentrum De Zandzee verrast met verse oliebollen vanuit de Bussums Spieghelkerk. Bewoners van de zorgappartementen kregen door de kinderen een zakje met Nieuwjaarswens aan de deur gebracht.

Naast de oliebollen vonden in het zorgcentrum ook de advocaatjes met slagroom gretig aftrek. Het werd al met al een gezellig samenzijn. Een van de bewoners, oud-organist van de Spieghelkerk, nam spontaan plaats achter de piano voor spel waarin ‘zowel droefheid als vrolijkheid door mag klinken’. Treffend hoe juist bewoners zelf de Spieghelkerk-kinderen en hun ouders naast deze prachtige muziek steeds opnieuw weten te raken met een treffende uitspraak of wijze levensles. Een ding staat vast: ook volgend jaar zullen we elkaars gezelschap weer opzoeken!

De foto’s zijn van Ellen Danhof.