Muziek

In een kerk is muziek onmisbaar, zo ook in de Spieghelkerk. We hebben een prachtig orgel van de bekende orgelbouwer Verschueren. Vaste organist is Jan Ballintijn. Greet Ballintijn en Klaas van Boggelen zijn inval-organisten. Daarnaast zijn gemeenteleden actief met muziek bezig in de kerk in het Spieghelkoor en Spieghelcombo.

Spieghelkoor

Het Spieghelkoor is in 2017 ontstaan als opvolger van de cantorij. Het koor bestaat uit circa 20 geoefende zangers en staat onder leiding van de gedreven koordirigent en kerkmusicus Peter Steijlen.

Het Spieghelkoor zingt met name in bijzondere diensten, zoals in de kerstdienst en met Pasen. Het gaat muzikale uitdagingen niet uit de weg en zingt zowel klassieke als hedendaagse vierstemmige koormuziek, van Mozart tot Rutter en van Händel tot Jenkins.

Voor wie wil meezingen, neem contact op met Spieghelkoor.

Spieghelcombo

Vanuit een aantal muzikale gemeenteleden is het Spieghelcombo ontstaan, dat regelmatig medewerking verleent aan diensten. Het combo bestaat uit zang, piano, fluit, viool, cello, gitaar en contrabas en verleent regelmatig ondersteuning aan het Spieghelkoor.