Expositie ‘Expressions for justice’

By 6 maart 2020Nieuwsbericht

In de maand maart is er in de kerk en het Spieghelhuis de expositie Expressions for Justice. De expositie is een samenwerking van International Justice Mission (IJM) en ArsProDeo (APD)International Justice Mission is de grootste organisatie ter wereld in de strijd tegen hedendaagse slavernij. Jaarlijks bevrijdt IJM duizenden slachtoffers en helpt zij lokale autoriteiten de misdadigers aan te klagen.

In de expositie Expressions for justice wordt kunst ingezet om daar aandacht voor te vragen. Kunst spreekt de verbeelding aan door zowel het onrecht als de hoop op een creatieve manier zichtbaar te maken, zodat mensen betrokken raken.

ArsProDeo is een landelijk collectief van zo’n dertig professionele kunstenaars die werken vanuit hun christelijke levensovertuiging. Onder het motto ‘Eén sterk beeld zegt meer dan duizend woorden’ wil men de geloofs-werkelijkheid communiceren met velen die de taal van de kerk niet meer verstaan.

De expositie is te bezichtigen op woensdagen van 10.00 tot 11.30 uur en op zondagen van 12.00 tot 13.00 uur.

In de diensten van zondag 8 maart en zondag 15 maart zal er speciale aandacht worden besteed aan de expositie. De expositie wordt geopend in de dienst van zondag 8 maart.